Noorwegen 11 juni

11 juni 2023 - Flåm, Noorwegen

Vandaag 123 km gereden door het Hallingdal met als eindbestemming Flåm.

De route

De weg begon groen maar al snel zagen we de sneeuwtoppen van dichtbij. De weg slalomde en hele stukken reden we door zowel grote als kleinere tunnels

Tunnel

die ons naar het Aurlandsfjord bij Flåm leidde. Graag hadden we naar het uitkijkplatform Stegastein gereden. Maar al snel bleek ons campertje daar toch iets te groot voor. Navraag leerde ons dat het een “extremely dangerous way” is voor campers🥴. Er komt een vervolg want morgen gaan we er heen met een klein busje🤣.  Tumultueus was de aankomt op de camping. We kregen door een medewerker een parkeerplaats toegewezen voor het inchecken. Een andere Nederlandse camper kwam achteruit richting ons. We bonkten op zijn camper en 2 medewerkers probeerden hem te stoppen. Hij was echter boos en reed door, ze kregen hem gestopt maar anders had hij ons vol in de rechterflank getroffen. Het toeval wil dat hij naast ons staat, hij zegt niets en wij ook niet😉. De camping ligt prachtig en wij blijven er dan ook 2 nachten.